Hieman ennen yhtätoista saavutimme Saônen ja Rhônen yhtymäkohdan ja näin jäi Saône-joki taakse sekä Lyonin kaupunki, jonka läpi ajoimme. Jätimme tällä kertaa Lyonin katsomatta. Kaupungissa ei ole oikein kunnollista vierasvenestamaa. Lisäksi taas raportit suht rauhattomasta kaupungista, jossa veneisiin on kohdistettu ilkivaltaa ei myöskään houkutellut jäämään joen rantaan ydinkeskustassa, varsinkin kun ohiajavien veneiden aallot keikuttavat joen rannassa oikein kunnolla.
![]() |
Lyonissa |
Rhônen virtaus ei ainakaan tänään ollut vielä kummoinen. Keskimäärin virtaus oli noin 1 - 1,5 solmua. Sulkujen alapuolella patorakennelmat kyllä loivat lähemmäs kolmen solmun myötävirran, mutta nuo kohdat olivat lyhyitä. Joessa kelluu kyllä melkoisesti puutavaraa aina isoista tukeista pieniin risuihin. Puutavaraa on enemmän kuin Saônella, jossa sitäkin piisasi jonkin verran. Varsinaista tulvaa ei ilmeisesti kummassakaan joessa ole, vaikka vesi onkin korkealla.
Olemme tässä myös pähkäilleet talvehtimispaikkaa. Séte Etelä-Ranskassa on yksi vaihtoehto, josta kuljetuttaisimme veneen Bordeauxiin maaliskuussa 2012 ja jatkaisimme sieltä takaisin kotiin päin. Tämä on helpoin vaihtoehto, koska Sétesta pääsee junalla Bordeauxiin noin kuudessa tunnissa. Ainoa miinuspuoli paikassa on, ettei se välttämättä ole niin hirvittävän lämmin.
Toinen vaihtoehto olisi Barcelonan alue Espanjassa. Alue on jokusen asteen lämpimämpi, mutta matkustaminen karvaisen miehistönjäsenemme kanssa Barcelonasta Bordeauxiin on hieman monimutkaista, ellei mahdotonta.
Emme nyt lopullista päätöstä ole tehneet vielä puoleen jos toiseen. Koiran kanssa reissaaminen mutkistaa asioita hieman, mutta toisaalta on karvaisesta miehistönjäsenestämme ollut hauskuuttakin...ainakin viereisille veneille. Ranskalaiset ainakin tuntuvat rakastavat koiria.

St-Germain-au-Mont-d'or, Ranska - les Roches-de-Condrieu, Ranska: 35 mpk
Kokonaismatka: 2057 mpk
![]() |
Ylhäällä |
![]() |
Alhaalla |
![]() |
Rhône |
1 kommentti:
heheh vilu.. meillä lähdetään "lotionit" mukana rannalle ottamaan aurinkoa, kun lämpötila ylittää 15º
huh.. eipä saa olla kovin voimakasta ahtaan paikan kammoa noissa suluissa & tunneleissa
-Hannu-
Lähetä kommentti