#64 Su 17.07.2011 Dunkerque, Ranska

Säätila jatkuu samanlaisena kuin eilenkin. Isopurjeen saimme kuivana sisälle ja puomin purettua. Genua odottaa edelleen alaslaskemista. Tuulta on aivan liikaa tuohon operaatioon. Toivottavasti huomenna olisi edes hieman vähemmän tuulta, jotta purje saataisiin alas. Huomenna pitäisi myös aamupäivästä puutavaran saapua, jonka jälkeen pääsemme rakentamaan telinettä mastolle. Eniten tässä jännittää ja hermostuttaa puutavaran ja karttojen saapuminen lähinnä sen puolesta, että saapuvatko ne ajallansa tai ollenkaan.

Reittiä on sen verran katsottu mitä kanavien yleiskartalta pystyy katsomaan. Reittimme tulee kulkemaan Dunkerquesta Canal d'Aire- nimistä kanavaa pitkin kohti Douain kaupunkia, jossa kanava vaihtuu Canal du Nord- nimiseksi. Canal du Nordia pitkin jatkamme aina Oise-joelle, jota pitkin jatkamme Oisen ja Seinen risteyskohtaan Pariisin länsipuolella. Tästä matka itse Pariisin keskustaan ei ole enää pitkä.

Pariisista jatkamme Marne-joelle ja edelleen kanavia Canal latéral à la Marne ja Canal entre Champagne et Bourgognea pitkin. Matkan varrelle jäävät Épernayn ja Chaumontin kaupungit. Tämä on reitin matalin osuus, jossa nimellissyvyys on 1,80 metriä

Edellä mainittujen kanavien jälkeen matka jatkuu hetken matkaa Saône-jokea pitkin ja loppumatkan etenemme Rhônen laaksossa Rhône-jokea pitkin. Matkan varrelle jäävät Lyonin ja Avignonin kaupungit. Merellä olemme viimein jossain Montpellierin ja Marseillen välissä.

Ohessa vielä muutama Annin ja Sinin ottama otos Hollannista.

Kuin kaksi marjaa...
Taas kiipeilemässä
Dordrechtistä eteenpäin
Dordrechtin rautatie- ja maantiesilta

1 kommentti:

orvokki kirjoitti...

Kiitos mielenkiinoisesta "omaelämänkerrasta" on mukavaa lukea teidän seikkailustanne! Parempi "tarina" kuin Pirates of the Caribbean (joka sattuu olemaan minun suosikki) ;).
Lisää tarinoitanne odotellen!

terveisin Orvokki & pojat ym terveisiä miehistölle!