![]() |
Kiinteitä kalanviljelylaitoksia Valencian lähellä |
Moottoroinnin jälkeen saavutimme Valencian vierasvenesataman (Marina Real Juan Carlos I) puoli kolmen aikoihin. Ennen satamaan saapumista olimme seurailleet jättimäisen trimaraarin purjehdusta tuulettomassa kelissä. Kyllä sitä vain aina pieni tuulenvire jossain käy, jotta tuollainen kisapursi pääsee purjein eteenpäin. Se käytännössä purjehti ympyrää meidän ympärillä. Tosin hieman huvittavaa oli seurailla, kun kolme moottorivenettä seurasi trimaraania tiiviisti, mutta kyseisessä veneessä ei ole moottoria, joten yhden moottoriveneen oli ainakin hinattava se takaisin satamaan. Kaksi muuta varmaan olivat varmistamassa, jos olisi tullut kunnon tuulenpuuska ja rikkonut hurjan näköisen runkorakenteen, joka varmaan on hiilikuidusta.
![]() |
Trimaraani laskemassa purjeita |
Illasta marssimme lähikauppaan yli Valencian F1-radan. Mietitytti, että millainenhan hulina täällä on, kun F1-kisat ovat käynnissä. Eihän vierasvenesatamasta varmaan edes pääse kaupungille, koska rata menee aivan sataman edestä. Lisäksi kävimme kysymässä läheisestä venetarvikeliikkeestä englanninkielistä pilottikirjaa Baleaareille. Lupasivat selvittää huomen aamulla, kuinka kauan kirjan hankkiminen tänne kestää. Olemme nyt päättäneet mennä katsomaan Ibizan, Mallorcan ja Menorcan, kun kerran olemme näin lähellä. Tuuli tai ei, niin ei noita paikkoja raaski jättää väliin. Lisäksi rannikko Barcelonasta etelään oli suht tylsän näköistä, joten sitä ei jaksaisi katsella enää takaisinpäin. Lähes merenrantaa ulottuva vuoristo näet loppui Barcelonan paikkeilla ja vetäytyi kauemmas sisämaahan.
Meillä on yli kuukausi aikaa ennen Karhusen klaanin saapumista Barcelonaan, joten pilottikirjasta olisi hyötyä kaikkien mahdollisten poukamien tutkimiseen Baleaareilla. Hannunkin mahdolliseen saapumiseen on kolmisen viikkoa, joka kyllä riittää kolmen pikkuisen saaren perusteelliseen tutkimiseen.
Burriana, Espanja - Valencia, Espanja: 27 mpk
Kokonaismatka: 2654 mpk
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti