Päivään mahtui kymmenen sulkua, jotka kaikki nostivat meitä ylöspäin 3 – 6 metriä sulusta riippuen. Tuo kymmenisen sulkua kyllä tuntuu ihan riittävältä yhden päivän osalta, ennenkuin tässä pääsee oikein kunnon vireeseen.
Maisemat ovat jo vaihtuneet kumpuilevaan maaseutuun. Peltoja ja pienehköjä metsiä siellä täällä sekä pieniä kyliä, joita jokaista koristaa mahtipontinen kirkko. Idyllisen näköistä. Itse kanavissa kyllä lilluu kaikenlaista roskaa ja moskaa. Eniten kuitenkin kanavissa kelluu jalkapalloja. Niitä on niin paljon, että tähän mennessä havaitsemistamme jalkapalloista pystyisi jo perustamaan oman jalkapallokaupan.
![]() |
Mutaista touhu |
Sähkö meillä tulee varmasti riittämään, vaikka emme varsinaisten satamien palveluiden ääreen pääsisikään. Moottori käy kuitenkin koko päivän ja näin ollen lataa Calimeron 165 Ah:n hupiakun. Ennen reissua vielä mietittiin toisen samanlaisen akun asentamista ja mahdollista tuuligeneraattoria, mutta ei noille ole ollut tarvetta. Sähkö on riittänyt hyvin, vaikka alkumatkastakin Itämerellä olimme usein ilman maasähköä. Lisäksi kannella on aurinkopaneeli akkujen lataamiseen, joka tosin tarvitsisi aurinkoa eikä sateita, joita tuntuu riittävän.
Courcelles lés Lens, Ranska – Ruyaulcourt, Ranska: 26 mpk
Kokonaismatka: 1491 mpk
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti