![]() |
Tällä kertaa odotetaankin sillan laskeutumista, eikä avautumista |
Olemme uskaltautuneet polkupyörillä liikkeelle, vaikka osa liikennemerkeistä jääkin hieman hämäränpeittoon. Kävimme pyöräilemässä Vlissingenissä ja tutuistuimme paikalliseen kirkkoon, joka on rakennettu 1300-luvulla. Nämä vanhat kirkot ovat todella mahtipontisia, joka selittynee sillä, että nämä olivat alunperin katolilaisia kirkkoja ja espanjalaisten rakentamia eikä meidän harmaita ja simppeleitä protestanttisia kirkkoja.
Kävimme myös matelija eläintarhassa. Eläintarha vaikutti todella pieneltä ja vaatimattomalta ulkoapäin, joten arvoimme hetken aikaa 8,50€ sisäänpääsymaksun maksamista. Ulkokuori kuitenkin hämäsi, koska meillä vierähti yli tunti rakennuksen uumenissa. Eläintarha ulottui neljään kerrokseen ja ilmeisesti käärmeet, liskot, gegot, salamanterit ynnä muut voivat todella hyvin, kun yksi huone oli "lastenhuone", jossa oli munia odottamassa kuoriutumista sekä juuri kuoriutuneita liskoja ja käärmeitä. Eläintarhassa oli myös jättimäisiä kilpikonnia Galapagos-saarelta. Hieman mietimme, ettei niitä kai saa saarelta viedä pois. Oletettavasti kilpikonnat ovat kuitenkin päätyneet Eurooppaa 1800-luvulla, koska ne elävät lähes 200-vuotiaiksi.
Kun tuolla yhdessä tekstissä kehuimme venettä lähinnä tilojen osalta, niin laitetaan nyt muutama kohta, jotka voisivat olla paremminkin. Calimerossa ei ole ankkuriboksia mikä ei toistaiseksi ole haitannut. Jos ja kun pääsemme hieman etelämpänä ankkuroitumaankin, niin se tarkoittaa ankkurikettingin nostelua kannelle. Kahdeksan millistä kettinkiä meillä on 25 metriä, joten painoa nosteltavaksi tuosta tulee ihan reippaasti. Tuon lisäksi on toki sitten ankkuriköyttä, mutta se on kevyttä kettinkiin verrattuna. Diesel- ja vesitankit veneessä ovat myös pienet, noin 40 litraiset. Ei tuostakaan muuta haittaa ole, kuin että täytyy saada varsinkin vesitankkia täytettyä useammin. Vesitankki meillä riittää noin viikoksi ja polttoaineen kulutus on noin litra per tunti moottoriajelua. Varalla meillä on kanistereissa 30 litraa vettä ja 30 litraa dieseliä. Jolla muodostui myös hieman ongelmalliseksi. Se on ennen ollut pistopunkassa, mutta nyt sen tilan vei kaksi kokoontaitettavaa polkupyörää, joten jollaa olemme kuskanneet ulkona istumalaatikossa. Ei tuostakaan suoranaista haittaa ole, mutta voisi se toki jossain muuallakin olla.
Ankkuriboksin veneeseen olisi pystynyt rakentamaan ja isommat diesel- ja vesitankit olisi pystynyt myös asentamaan. Ne olisivat kuitenkin syöneet ruhtinaallisia säilytystiloja, joten noita ei ruvettu rakentelemaan.
P.S. Miljardis kiinalainenkin ilmeisesti poistui netistä, koska sataman nettiyhteys alkoi toimimaan...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti